Menu
  • Regeneracja przekładni kierowniczych

Tanio to wcale nie jest dobrze

Przyjeżdżają do nas potencjalni klienci, którzy chcą założyć instalację LPG. Najlepiej tanio i dobrze. A tak się nie da. Załóżmy, że ma być tanio. Tak tanio, że bardziej się nie da. Dobierzemy najtańszy możliwy parownika, najtańszą listwę wtryskiwaczy o żywotności chińskiego czajnika elektrycznego. Dorzucimy do tego najtańsze przewody gazowe i najprostszy sterownik LPG. Zrezygnujemy z elementów, które wspomagają i chronią instalację oraz silnik. Na żaden element nie dajemy gwarancji, bo strach ją dawać. Założone będzie poprawnie, ale precyzja i żywotność? Żadna.

A przecież instalacja gazowa ma przynieść wymierne korzyści, ma pomóc w zaoszczędzeniu kosztów związanych z eksploatacją samochodu. Instalacja, założona “tanio” nie przyniesie oszczędności, tylko koszty związane z naprawami. Samej instalacji oraz silnika samochodu.

Zestaw i jego elementy muszą być dobrane do potrzeb samochodu i jego użytkownika. O jakości elementów najlepiej wiedzą doświadczeni gazownicy, bo to my wiemy, ile jakiś elementów naprawiamy czy wymieniamy na nowe. Wiemy, jaka jest trwałość rozwiązań, które proponujemy naszym klientom. Przez nasze ręce przechodzą setki samochodów, więc nie z forum internetowego, nie z danych podanych przez producenta, ale z praktyki wiemy, co się sprawdza a co nie.

Typowy zestaw instalacji to sterownik, parownik lub dwa, wtryskiwacze, butla, przewody, złączki, wlew gazu i zawory. Na działanie instalacji przekłada się poprawny montaż, ale też jakość wszystkich tych elementów oraz odpowiedni ich dobór do potrzeb klienta i możliwości auta. Dobra instalacja to koszt. Na pewno kilkukrotnie większy, niż ta najtańsza. Nie ma tutaj co dyskutować. Pomyśl, co będzie, jeśli założymy ci wtryskiwacze, które wystarczą na 15 tysięcy kilometrów? Zakładając, że jeździsz tylko do pracy i na zakupy, to co? Wymiana co pół roku? Przecież to dodatkowy koszt i nerwy, bo obwiniasz nas, że źle założyliśmy, błędy montażu etc.

Twój wybór powinien być dokładnie przemyślany. A propozycje montera w serwisie powinny być przez ciebie brane pod uwagę, gdyż najczęściej jednak staramy się postawić na zdrowy rozsądek, czyli dać dobrą jakość w optymalnej cenie.

Chcesz założyć instalację? Przeanalizuj sobie, jaką wydajność powinien mieć parownik? Może masz paliwożerne auto i potrzebne będą dwa? Może warto założyć bardziej wydajny, z zapasem, dzięki czemu auto będzie nadal miało dobre osiągi? Jaka będzie jego trwałość? Wybierz model wtryskiwaczy, poczytaj o producentach. My powiemy ci, jak często będziesz musiał wymienić filtry, jak często będziesz musiał zjawiać się na serwisie. Ile benzyny zużyjesz, jeżdżąc na gazie.

No a przede wszystkim, na dobrą instalację udzielimy dobrej gwarancji.Chętnie i bez zastrzeżeń 🙂