Menu

Instalacja LPG może być bezawaryjna zimą.

Instalacja LPG nie wymaga zimą dodatkowej troski. Zimą nie będzie sprawiała problemów, jeśli będzie się o nią dbało przez cały rok.

Należy pamiętać, że auta wyposażone w LPG są autami oszczędnymi,  napędzanymi paliwem o znacznie niższej cenie zakupu niż klasyczne paliwo. Dzięki temu można dużo taniej dojeżdżać do pracy, oszczędzać na kosztach podróży. I mimo, że internetowe fora aż huczą od opinii niezadowolonych użytkowników oraz osób, które mają negatywne doświadczenia z instalacjami LPG, to jednak, zadbane i regularnie serwisowane auto odwdzięczy się bezawaryjną jazdą przez cały rok.

Faktem jest, że auta napędzane gazem mogą sprawiać pewne problemy związane z przełączaniem auta z benzyny na gaz. Może zdarzyć się, że samochód szarpie, silnik gaśnie, a to może oznaczać awarię układu zapłonowego. Dlatego też wymagania dotyczące sprawnego zapłonu w samochodzie wyposażonym w instalację gazową są zdecydowanie wyższe, niż w samochodach napędzanych benzyną. W serwisie instalacji LPG warto sprawdzić nie tylko zapłon, ale też stan świec zapłonowych oraz przewody wysokiego napięcia. Przechodzenie z benzyny na gaz i odwrotnie powinno przebiegać bez zakłóceń, szarpnięć, zwiększania czy zmniejszania obrotów.

Niepokojąca staje się nierówna praca silnika, która wskazuje na nieprawidłową pracę reduktora. Za co odpowiada reduktor? Za zmianę gazu z postaci płynnej na postać lotną. Także za podawanie odpowiedniej i wielkości dawki pod odpowiednim ciśnieniem do silnika. Źle dobrana dawka powoduje utratę mocy silnika. Przed zamarznięciem reduktor jest chroniony płynem z układu chłodzenia silnika,dlatego też płyn musi być systematycznie uzupełniany.

Instalacja LPG to równie sprawne i świeżo wypełnione filtry. Filtr powietrza, odpowiedzialny za przygotowanie odpowiedniego składu mieszanki paliwowej. Zbyt zanieczyszczony, nie dopuszcza do silnika odpowiedniej ilości powietrza, silnik dostaje mieszankę ze zbyt dużą domieszką gazu. co ma również wpływ na moc silnika. Filtry gazu lotnego oraz filtr gazu fazy płynnej należy wymieniać co 10 do 20 tysięcy kilometrów, w zależności od jakości tankowanego paliwa, a filtr powietrza co 20 do 40 tysięcy kilometrów.

Kilka wskazówek, jak jeździć zimą na gazie LPG:

  • Zanim wyłączysz auto – pozwól mu przez chwile pochodzić na benzynie, dzięki temu pozbędzie dziesz się z przewodów paliwowych oraz parownika resztek gazu.
  • Silnik uruchamiaj na benzynie i przełączaj na gaz dopiero wówczas, gdy będzie już odpowiednio rozgrzany.
  • W zbiorniku ZAWSZE miej kilka litrów benzyny.
  • Od czasu do czasu przejedź na benzynie jakiś niedaleki dystans.
  • Regularnie uzupełniaj płyn w chłodnicy.
  • Tankuj tylko na zaufanych stacjach i tylko sprawdzone paliwo
  • Zimą kontrolują zawartość metanu w mieszance LPG.